Wednesday, April 18, 2007

Overspising på Naree Thai

En ettermiddag kom min venn Olav inn på kontoret og foreslo at vi skulle ta oss litt Thai mat. Nikki og jeg var litt skeptisk siden vi snart skal til Thailand (se http://gardkarlsen.com/thailand2007.htm ) og vi ønsker ikke å bli lei av Thai mat før vi kommer dit :-) Men olav overtalte oss og vi bestemte oss for å sjekke Naree Thai i Stavanger sentrum. Naree Thai ligger rett ved Oljemuseet i Stavanger og jeg gjetter at den lille restauranten har plass til mellom 35 og 40 stykker.

Vi kom der ganske tidlig (rundt 5 PM) og det var fremdeles mulig å bestille fra lunch menyen. Dette betry at det er mulig å få en litt mindre rett til en lavere pris...jeg antar at dette er grunnen til at vi tok litt av da vi bestilte. Vi endte opp med å bestille omtrent to retter hver....samt den klassiske Tom Yam Goong (den sterke, syrlige reke suppen) og en kald salat med glassnudler og reker. Utover det bestilte vi kylling med ingefær, kylling med basilikum, kylling i rød chili, kulling i grønn chili, kylling med cashew nøtter etc. Jeg tror faktisk vi bestilte mer men jeg kommer ikke på resten :-)

Vi fikk tom yam goong suppen ganske raskt og siden vi var skikkelig sultne kastet vi oss over suppen. Suppen var god men anderledes enn de vi har fått andre plasser. Vanligvis pleier suppen å være ganske "klar" men på Naree Thai var den mer...kremet.. Resten av rettene kom en etter en og jeg skulle nok tatt et bilde av hele bordet til slutt for det var matretter overalt :-) Vi delte de forskjellige rettene og maten var veldig god..så god at vi lurte på hvorfor vi aldri hadde besøkt denne plassen før. De forskjellige rettene var ikke så sterke så jeg antar at de er justert til den sarte norske ganen :-) Kylling i rød chili og kylling i grønn chili var overraskende like hverandre...de var så like at vi hadde problemer med å se forskjell på dem etter at rettene var flyttet rundt på bordet...men begge rettene var veldig gode :-)

Konklusjon: Hvis du liker Thai mat så er Naree Thai verdt et besøk- Hvis du vil spare noen kroner kan du gå før kl 18 og bestille fra lunch menyen. Lunchrettene går mellom 65 til 75 kroner og på middagsmenyen koster rettene mellom 130 kroner og 160 kroner. Vår regning kom på ca 1000 kroner for oss 4 inkludert drikke. Sjekk restauranten hjemmeside på http://www.nareethairestaurant.no/ og menyen på http://www.nareethairestaurant.no/Meny.doc .

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com/ - reisebrev og bilder

No comments: